Video

Prezentacje

Aktualności

27-08-2015

Marketing w wyszukiwarkach

Jest to działanie poprawiające ilość, kategorie oraz jakość ruchu pochodzącego z płatnych linków sponsorowanych rozliczanych w modelu płatności za kliknięcie, jak i pochodzących z naturalnych wyników wyszukiwania.

 

Pojawienie się w tym samym momencie w płatnych oraz naturalnych wynikach wyszukiwania gwarantuje efekt synergii w postaci jeszcze wyższych wskaźników klikalności obu tych rodzajów. Zaistnienie w wynikach naturalnych to szansa na około 20 kliknięć na 1000 wyświetleń, a obecność w wynikach płatnych to 10 kliknięć przy 1000 wyświetleniach. Jednakże największe szanse na kliknięcie daje obecność zarówno w wynikach płatnych jak i naturalnych (60 kliknięć). Dzięki zwielokrotnieniu efektów można osiągnąć lepszy zwrot z inwestycji ROI. Dlatego też strategia marketingu w wyszukiwarkach powinna obejmować zarówno prowadzenie kampanii linków sponsorowanych dla określonych słów lub fraz kluczowych, jak i strategie pozycjonowania organicznego. Działania związane z marketingiem w wyszukiwarkach przynoszą wiele korzyści takich jak:
-efektywność -  promocja w wyszukiwarkach odznacza się z reguły najkorzystniejszym stosunkiem wyników do poniesionych kosztów,

-dokładne targetowanie – marketing w wyszukiwarkach jest ukierunkowany na konkretnie określone frazy kluczowe przyczyniające się do dotarcia do użytkowników zainteresowanych konkretnymi usługami oraz produktami,

-przyjazność reklam – z badań wynika, że reklama w wyszukiwarkach jest w największym stopniu akceptowalną przez internautów formą reklamy internetowej. Dzieje się tak, ponieważ to oni samodzielnie odszukują informacji odnoszących się do danej usługi bądź produktu,

-skalowalność – promocja firmy w wyszukiwarkach jest dostępna dla każdego przedsiębiorstwa bez względu na jego wielkość.

Te wszystkie aktywności są bardzo korzystne dla marketingu oraz funkcjonowania  zarówno dużej jak i małej firmy. Internauci bardzo często użytkują wyszukiwarki w celu poszukiwania informacji. Zgodnie z badaniami Megapanel z lutego 2010 roku wyszukiwarką cieszącą się największym zasięgiem w Polsce jest Google – ponad 92%. Działania marketingowe w Internecie rozwijają się z niezwykłą prędkością, dlatego też wszystkie aktywności w sieci uważane są za niezwykle skuteczne.

 

Także dla branży ecommerce tworzonych jest wiele innowacyjnych i skutecznych rozwiązań. Przykładem jest Platforma Inteligentnego Wspomagania e-Handlu (PIWeH), której głównym celem jest dostarczenie właścicielom sklepów internetowych profesjonalnego narzędzia pozwalającego na szczegółową analizę struktury oraz treści e-sklepu. Wyniki przeprowadzonej analizy dostarczają jasnych i rzetelnych informacji, dzięki którym podejmowanie trafnych decyzji biznesowych jest o wiele prostsze.

 

wstecz

Komentarze